خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان خبر داد

 کشف ۱۰ فقره جرایم سایبری در تویسرکان

تویسرکان-فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان از کشف ۱۰ فقره جرایم سایبری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۶۱۶۸
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۰
 کشف ۱۰ فقره جرایم سایبری در تویسرکان

سرهنگ رضا نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان بیان داشت: در پی وصول تعدادی از گزارشات مردمی به پلیس فتا شهرستان تویسرکان مبنی بر وقوع جرایم در حوزه فضای مجازی در یک ماه گذشته، مراتب در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از پیگیری‌های انجام شده، تحقیقات فنی و پلیسی و تکمیل مستندات، ۱۰ فقره جرایم سایبری در این شهرستان کشف و متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان خاطرنشان کرد: غالب جرایم مکشوفه کلاهبرداری‌های اینترنتی، برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی و مزاحمت در فضای مجازی بوده است.

*دستگیری ۷ سارق و کشف ۹ فقره سرقت در تویسرکان

وی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان تویسرکان، بررسی موضوع با تشکیل تیم‌های عملیاتی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

نوری افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی از محل وقوع سرقت‌ها، افزایش کنترل‌های انتظامی در ۴۸ ساعت گذشته، هفت سارق شامل دو نفر سارق سیم و ترانس برق، سه سارق کش رو زنی و دو سارق اماکن خصوصی دستگیر شدند.

وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان، گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی و در مواجهه با دلایل و مستندات قانونی، به ۹ فقره سرقت از جمله یک فقره سرقت خودرو، یک فقره سرقت موتورسیکلت، چهار فقره سرقت سیم و ترانس برق، دو فقره کش روزنی و یک فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: از شهروندان در خواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص عملکرد پلیس از طریق سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

وی گفت: همچنین در پی اطلاع و اخبار واصله مبنی بر این که شخصی در یکی از روستا‌های شهرستان تویسرکان در حال سرقت از منزل یکی از شهروندان است، ماموران پاسگاه انتظامی ولاشجرد به محل عزیمت و سارق را حین سرقت دستگیر کردند.

نوری افزود: در ماموریت دیگری و در پی کسب خبری مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ از فردی در شهر همدان، ماموران یگان امداد شهرستان تویسرکان حین گشت زنی هدفمند در کمتر از ۲۴ ساعت، خودرو مذکور را در یکی از خیابان‌های این شهرستان مشاهده کردند.

وی بیان کرد: سارق به محض مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کند که با استفاده از قانون بکارگیری سلاح خودرو متوقف و راننده دستگیر و به کلانتری ۱۱ این شهرستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان با اشاره به این که متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه پلیس با همکاری و همراهی مردم اجازه هیچ گونه تعدی و دست درازی به اموال عمومی و خصوصی را به متخلفان نمی‌دهد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند، پلیس با عزمی راسخ با آنان برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات